21 november 2012

Ånge(st)

Gick upp tidigt imorse igen. En här gången för att ta tåget till Ånge. Så skönt att åka tåg istället för att köra bil. Dessutom funkade allt klockrent. Två byten. Inga förseningar. Vid bytet i Stockholm passade jag på att köpa en Chailatte. Mmm, vad gott. Börjar känna sug efter det nu när det är kallare ute. Det är så gott med något värmande.

Utsikten från tåget var vacker emellanåt. Svergie har en fin natur även om den inte visar sig från sin bästa sida just nu. Det har inte regnat på hela dagen i alla fall. Det får man räkna på plussidan.

Även om resan gick bra och kunderna är hur gulliga som helst och mötet gick toppen så kan man inte annat än att få ångest när man kommer in på hotellrummet. Det är så oerhört trist. Inte ens det trådlösa nätverket funkar och kanalerna på tv:n är obefintliga. Tur man har med både dator, ipad och iphone att ägna sig åt.

Gick en promenad i mörkret. Saknade mina hundar förstås. Fick nöja mig med en drake:). Kollade in bloggen från förra året och konstaterade att jag var i Ånge exakt samma datum då, den 21-22 november. Konstigt att det kan bli så.

När man inte har något speciellt för sig kan man ju alltid ägna sig åt sådant man inte riktigt hinner med hemma så nu har jag både färgat utväxten i håret och lagt en ansiktsmask. Hade faktiskt tänkt gå och klippa mig också, för det skulle jag verkligen behöva, men det visade sig att det kostade 450:- och då blev jag lite snål. Hemma klipper jag mig för 250:- så då får det helt enkelt vänta. Synd.

Man kan också uppdatera sig på lite skvaller. Det tillhör heller inte min vardag.

Inga kommentarer: