12 oktober 2012

Ibland undrar man

Vad är det som rör sig i huvudet på en hund egentligen? Tänk om man kunde veta. Familjen satt vid bordet och åt. Hundbädden i köket var upptagen så dottern hämtade den från hennes rum så Theo skulle kunna ligga i den. Vet ni vad den förbaskade hunden gör? Jo, ställer sig och kissar på den rakt upp och ner bara. Inget lyfta på benet eller så utan på alla fyra, bara kissar ner i bädden. Varför? Vi fattar ingenting. Tänk om han kunde viska i mitt öra och berätta varför. Kanske; -Matte jag börjar bli gammal och kan inte hålla tätt längre. Eller; -Matte, jag ville bara visa de där brudarna att det är min bädd och att de ska ge tusan i den. För neej, jag förstår faktiskt inte.

2 kommentarer:

Brorsan sa...

Ja du, vem vet. Igår kissade Cailin på morsans matta...igen :P
(Dom kanske skickade nån telepatisk signal varandra, nu kissar vi!)

Maria sa...

Hundskrällen;)