25 september 2012

Homeopati kanske

Theo har varit på ultraljudsbehandling och den här gången hade han lite extra ont i vänster bog. Han brukar ha lite känning där men idag var det värre än vanligt. Kan kanske bero på att han halkade omkull och gjorde sig lite illa för någon vecka sedan. Dessutom rejsade han rejält med Elvira igår på Bruksa och det brukar kunna ge lite effekt dagen därpå.

När vi ändå var där passade jag på att prata lite om Elviras problem. Ywonne håller på en del med homeopati och när de vanliga veterinärerna inte verkar kunna hjälpa min lilla tjej så tycker i alla fall jag att det är värt ett försök med alternativmedicin. Det kan hur som helst inte ställa till någon skada. Jag känner mig så himla ledsen över att Elvira inte blir bra att jag bara vill gråta. Inte blev det bättre av att sonen ringde när han kom hem från jobbet och berättade att båda hallmattorna var nerbajsade. Det är något som absolut inte brukar hända så min stackars Vira måste ha varit riktigt nödig.

Kan väl tillägga att Theo i alla fall inte behöver tratten längre. Såret på benet läker fint och han håller inte på och slickar längre. Lite ljusning i mörkret i alla fall. Tur också att Winna är pigg och frisk.

Inga kommentarer: