26 augusti 2012

Ingen tävling

En tävling i Nässjö var inplanerad denna dag. Jag har inte riktig känt för att åka eftersom Elvira inte har varit helt 100. Hon är pigg och alert och med på allt, men magen är inte riktigt ok. När sedan min resekompis ringde igår och sa att hon inte skulle följa med så kändes det ännu mindre lockande. Att de sedan valt att börja tävlingen tidigt på morgonen trots jättefå startande och man alltså var tvungen att gå upp i svinottan gjorde valet definitivt. Varför gör de så? De kan väl lika gärna starta vid 10 och ge de som reser en vettig start på morgonen.

Fast jobbigt känns det att stanna hemma. Jag vill ju så gärna ta de där SM-pinnarna som är kvar. Har fem och saknar alltså tre. Hoppet lever ju trots allt. Men, men jag får väl hoppas på Bollnäs. Nu ska jag njuta av att umgås med familjen och fira svärmors födelsedag istället!

Inga kommentarer: