2 juli 2012

Vila

Trots att måndagar vanligtvis innebär agilityträning valde jag idag att avstå. Framförallt pga att Elvira inte mådde bra igår men även för att det kan vara skönt med vila efter en intensiv tävlingshelg. Jag åkte ändå till Bruksa för att lämna de tunnlar och sandsäckar jag fick med mig i min bil igår. Hundarna fick passa på att leka med de andra som var där och Pia tränade lite med Winna innan vi åkte hem igen. Elvira verkar må klart bättre nu tack och lov.

Winna började ju löpa i onsdags men Theo bryr sig inte om henne överhuvudtaget än så länge. Konstigt. Eller egentligen inte för han är ju kastrerad, men när Elvira löper går han upp i spinn minsann. Vi får väl se hur det blir när hon går in i höglöp. Det dröjer nog förresten inte alltför länge innan Elvira börjar löpa om jag får gissa. Det är inget jag längtar efter.

Köpte bigarråer. Igen... Familjen säger åt mig att inte äta för många för då får jag säkert ont i magen som jag brukar kunna få när jag blir lite manisk på något. De har förmodligen rätt men det är ju så gott.

Inga kommentarer: