19 juni 2012

Så förbannat löjligt

Alltså jag bara måste spy lite galla. Jag har retat mig på det länge nu, men vem f...n kom på det urtöntiga namnet East Sweden för Norrköping-Linköping-regionen? Fjärde storstadsregionen var kanske inte heller det bästa namnet, men East Sweden. Något fånigare kan jag inte tänka mig! Det säger absolut inget om vilken del av Sverige vi pratar om. Som bekant är Sverige ett väldigt avlångt land (1572 km) och det enda som antyds är att vi är på den östra sidan... Men vi måste nog få in lite engelska i begreppet för vi är ju så globaliserade...eh?

Så här flashigt står det på hemsidan:
"East Sweden som region tar sin utgångspunkt i Östergötland och städerna Linköping-Norrköping. I övrigt är vi inte så noga med hur kartan ser ut. Varför? Jo, för att vi lever i en globaliserad värld där nyfikenhet, kunskap och innovationskraft förflyttar gränser. Precis som i East Sweden."

Vilka floskler! Jag får kräk-känslor.

Och när vi ändå håller på, Mirum - vad är det? Är det något fel på Hageby Centrum? Det är ju ett köpcentrum som ligger i Hageby. Är det samma smartskalle som har hittat på båda namnen?

Inga kommentarer: