5 maj 2012

Oxelösund

Det blev en tidig morgon. Vid sex kom Sandra hit och vi lastade in oss i min bil för att åka till Oxelösund och tävla. Dubbla individuella klasser = lång dag framför oss. Och lång blev den. Var inte hemma förrän vid 21-tiden. Och som det har blåst. Helt galet mycket. Tur att det inte regnade också. Det blåste så mycket att tältet ramlade ner över oss:). Det var inte bara vårt tält som blåste ner. Kolla filmen från Elviras hopplopp B, där ser ni hur sekretariatets tält hamnar upp och ner. Resultaten från dagen lyder disk, nolla, disk, 5 fel. Jag känner mig ganska nöjd faktiskt.

Här kommer filmer. Först Elviras hopplopp A. Här var det en jättesvår slalomingång som MÅNGA hundar hade problem med. Så även vi så vi. Måste hem och träna. Men resten av loppet gick kalasbra. Klart bästa loppet den här dagen.



Första agilityloppet. Här kommer vi i mål med noll fel. Det räcker till en 17e plats. Här syns en del hopp och skutt som vi skulle tjäna mycket tid på om hon använde den energin på att satsa framåt istället.



Andra hopploppet. Titta gärna mer på sekretariatstältet än på mitt och Elviras lopp:). Nävars, här började det fint men sedan tog hon fel tunnel. Observera att hon tar den som ligger längst bort istället för den som ligger närmast. Kanske ska jag vara nöjd med det då hon faktiskt drar ifrån mig istället för att klistra fast. Sedan sjabblar jag bort resten av loppet. MEN vi provade en tysk och den gick hem även om den inte var snyggast i världen.



Sista agilityloppet blev tyvärr inte filmat. Det var dagens svåraste bana, tekniskt sätt. Vi lyckades dock riktigt bra men fick fem fel för beröring. Elvira hoppade mot mig. Inte så ovanligt men väldigt onödigt. OM hon inte hade gjort det hade vi tagit en SM-pinne. Om inte om fanns.... Det blev i alla fall en 11e plats och jag är absolut nöjd med loppet.

Jag passade på att filma några av mina klubbkompisar. Här kommer länkar till deras lopp.

Sandra och Freja - Agility A
Sandra och Freja - Hopp A
Sandra och Freja - Agility B
Sandra och Freja - Hopp B

Lena och Lycka - Hopp A
Lena och Lycka - Agility A

Eva och Mio - Hopp A

Inga kommentarer: