6 maj 2012

Hinner inte

Det är så mycket man vill hinna, men tiden räcker inte ens till hälften. Idag har jag hunnit med en lufstur i skogen med sambo och hundar. Ärligt talat var sambon bara med en stund. Sedan drog han iväg en sväng på egen hand. Hans lufstempo är lite högre än mitt, kan man nog lugnt säga:). Sedan var jag och dottern (och vännen med sin dotter) en stund nere på Ramundermarknaden här i Söderköping. Köpte en söt vaxduk till utemöblerna. 

På eftermiddagen åkte vi på 18-årskalas. Där bjöds det på en hel del gott att äta. Tur för då behövde jag inte laga någon mat:). Jag har också hunnit med att bada Elvira och dra runt dammsugaren ett varv.

Tyvärr har jag inte hunnit med trädgården. Sambon har klippt gräs men jag har inte skött mitt ansvarsområde som är rabatterna. Ogräset där växer med rasande fart. Inte fint. Jag har heller inte hunnit plantera något i krukan på trappen eller i blomlådorna. Ser för jäkligt ut:(. Jag har inte hunnit putsa fönstren eller tvättat bilen eller umgåtts med familjen. Det finns tusen saker till jag inte har hunnit, men det får väl bli en annan dag. Hej hopp!

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Jasså du har oxå nåt fel på tiden?! Min bara försvinner heeeela tiden, man får vara glad att den räcker till nåt överhuvudtaget!

Maria sa...

Ja, det är märkligt det där. Och ändå jobbar jag bara 75%:)