28 april 2012

Lördag

Vaknade till en fin dag. Många vitsippor var det i skogen. Det är så fint.

Vi passade på att grilla till middag. Mums vad det var gott. Det lär bli många gånger framöver och det dröjer inte länge till nästa gång. Måndag = Valborg = grillning.

Min bror med familj och min mor har hyrt en sommarstuga på Ljuskön. Vi åkte dit för att se hur det såg ut och passade på att bli av med lite möbler. Naturligtvis kom vi mitt i maten, och som av en händelse grillades det även där.

Stugan ligger nära vattnet och vi var förstås tvugna att kolla hur det såg ut. Svägerskan i bild.

Vi klättrade upp på ett berg och tittade på en underbar utsikt som förstås inte gör sig på ett futtigt mobilfoto. I synnerhet inte när vädret är gråmulet. Över vattnet kunde man se ända till vårt gamla land. Det kändes konstigt och fint att se det från en helt annan vy. Och ganska vemodigt förstås.

Vi tittade också på lite andra stugor runt omkring och hittade det här fina trädet. Varför i hela fridens namn hänger man upp gäddhuvuden i ett träd? Läskigt:). I vilket fall som helst hoppas jag nu att det här med sommarstuga blir precis det brorsan har drömt om och att deras barn kommer tycka om att vara där. Det har liksom varit vårt dilemma sedan barnen blev skapligt stora. De vill inte vara på vårt land. Men i sommar jobbar båda barnen så vem vet, kanske sambon och jag kommer tillbringa några nätter där.

Inga kommentarer: