9 mars 2012

Sluta tidigt

Att det ska vara så svårt att komma iväg från jobbet vid tre på fredagar. Alltid är det något som dyker upp precis lagom när jag ska gå. Så även idag. Men jag hade bestämt träff med en hundkompis i Vrinneviskogen kl fyra så det var bara att skynda, skynda. Och jag hann nog i det närmaste precis. Kanske någon minut sen.

Det blev en trevlig promenad förutom att jag var tvungen att bli arg på Theo. Han hittade något riktigt äckligt (i hans tycke smaskigt) att äta på och brydde sig inte mycket om att komma när jag ropade. Han kan verkligen konsten att slå dövörat till när det passar honom.

Nu ska det bli skönt med en slapp fredagskväll. Lite avis känner jag mig på mina vänner som är i Stockholm och laddar för melodifestivalfinal i Globen imorgon. Men jag får åka till Stockholm på söndag och tävla istället och det är förstås ännu roligare;).

Inga kommentarer: