10 mars 2012

Lördag

Hade bestämt möte med två vänner på Bruksa på förmiddagen. Hade fått info om att det var lydnadstävling och trodde att de skulle hålla till på lydnadsplanen. Det gjorde de i och för sig, men de var även på agilityplanen. Ingen träning alltså. Vi gick en kort sväng i skogen istället. Efter det åkte jag hem och gjorde mig i ordning och sedan tog vi en tur till K-rauta.

Trädgårdsprylarna börja komma fram och vi provsatt lite. Ganska mysigt med en sådan där gunga. Men det var inte det som var fokus för dagen utan ett nytt handfat med kommod och ett badrumsskåp. Inköpt och klart. Nu ska det bara monteras upp också...

På eftermiddagen gjorde vi ett nytt träningsförsök och då var det tomt på lydnadsfolk. Träningen gick riktigt, riktigt urdåligt och jag är så himla ledsen för jag vet verkligen inte hur jag ska bära mig åt för att komma vidare. Det är våra förbannade bakombyten som spökar. Jag bygger bara osäkerhet hos hunden och hon vågar inte trycka på alls. Hur kunde det bli så här fel? Ingen vidare uppladdning inför lagtävlingen i Knivsta imorgon:(. Vi avslutade med ännu en skogspromenad och det var desto trevligare.

Inga kommentarer: