30 mars 2012

Kärlek till mina hundar

På flera andra hemsidor skrivs det just nu om tillfällen som gör att man mår riktigt bra tillsammans med sina hundar. Egentligen går det inte att lista alla tillfällen mina hundar får mig att bli glad och må bra, för det gör de nästan jämt, men här är några som är lite extra.
  • När vi strosar omkring i skogen och både jag och hundarna lever här och nu och njuter av livet, och lämnar alla eventuella ledsamheter/tråkigheter bakom oss.
  • När Theo får pudelfnatt och inte går att få hejd på trots att han inte är purung längre.
  • När hundarna kommer till Bruksa och springer och leker och man ser hur de sprudlar av glädje.
  • När vi myser i soffan och Elvira ligger vid magen och Theo i knävecket och jag nästan inte kan röra mig.
  • När de blir överlyckliga och kastar sig över mig när jag kommer hem.
  • När vi åker och tävlar och får till ett riktigt bra lopp.
  • När vi träffar alla fantastiska vänner som jag lärt känna genom hundintresset.
  • När Theo puttar på mitt ben för att få lite extra kel under promenaden.
  • När jag får stoppa ner näsan i en nybadad, mjuk väldoftande pudelpäls.
  • När Elvira alltid, alltid är redo och villig att hänga med på vad jag än föreslår.
Jag är så oändligt glad att jag har dem <3<3

Inga kommentarer: