31 mars 2012

2+2 i Askersund

Detta är mediumlaget 2+2. Från vänster Elvira, Ayla, Tintin och Theo.
Det snöade när jag vaknade. Och kallt var det. Usch, inte roligt. Men jag och Elvira åkte till Askersund för att tävla fyra laglopp och när vi kom fram lyste solen. Det blåste visserligen iskalla vindar men ändå. I solen känns allt bättre. Det var ett superfint ridhus. Dit kan jag gärna åka och tävla igen. Hur det gick? Om jag ser det rent individuellt så var det väl inget vidare. Vi diskade vi oss i första agilityloppet, fick 10 fel i första hopploppet, tyckte det kändes som ett bra andra agilitylopp men vi fick 10 fel på hoppade kontaktfält och i sista hopploppet blev det en rivning och alltså 5 fel. Inte värst nöjd med det resultatet.

Om jag istället ser till laget som helhet så var det väldigt skönt att äntligen få tävla med fyra hundar istället för tre. Vi tog en SM-pinne, vår allra första, och det var förstås roligt. Vi har dock ganska långt kvar till toppen.  Dagens agilitybanor var riktigt trevliga och bra men hoppbanorna var jag inte överdrivet förtjust i. Det var inget fel på svårighetsgraden, men det var liksom inga fina linjer. Det var mycket stopp och broms och det tycker inte jag är så kul. Som helhet har det varit en roligt dag och ett riktigt topparrangemang.

Inga kommentarer: