2 februari 2012

Vad är det för fel på folk egentligen

Fick ett sms av en urförbannad vän som berättade att att hon hade en vikarie på sitt jobb. Vikarien hade en hund. Hunden satt i bilen. Utan täcke. -13 grader ute. I tre timmar. Igår hade den suttit i bilen åtta timmar men då var det "bara" -3 grader. Alltså, hur tänker folk egentligen? Om jag skulle lämna mina hundar på samma sätt skulle de nog i det närmaste frysa ihjäl. Jag vet att inte alla hundar fryser på samma sätt som mina gör. Men stillasittande i den kylan så många timmar, det tycker i alla fall jag är djurplågeri.

Var med dottern hos tandläkaren. Nu är det snart dags för tandställning även för hennes del. Hon svarade så glatt att det inte var några problem om de skulle behöva ta bort några tänder. Herregud. Är det verkligen min dotter? Hon är ju fin i munnen och aldrig i livet att jag skulle utsätta mig för utdragning av tänder och allt annat det innebär om jag hade hennes tänder. Men så ser samhället ut idag. Allt måste vara perfekt:(.

1 kommentar:

Linda, Inez, Drömma sa...

Helt galet idiotiskt att vikarien har hunden i bilen. Synd att parkeringen ligger så "illa" till, annars kunde man ju anordna någon förbipasserande som ringde och anmälde djurplågeri för det är precis vad det är!!!