1 februari 2012

Så mycket promenader

Aldrig förr har jag gått så mycket promenader med mina hundvänner som jag har gjort den här vintern. Det är verkligen jättepositivt. Nästan varje onsdag är vi några som träffas och ibland även på helgen. Vi är verkligen lyckligt lottade som är lediga mitt i veckan. Idag var vi tre personer och åtta hundar som åkte till Sörsjön. Det är roligt att ta sig till ställen som man inte besöker så ofta. Jag har inte varit vid Sörsjön sedan barnen var små och vi var där och åkte pulka. Det var härligt och nästan folktomt. Jag hade planer på att ta med mig en pulka eller något annat åkdon, men det blev inte så och jag behövde inte vara ledsen för det för det var väldigt lite snö i backen. Det får bli nästa gång om det nu kommer så mycket snö som de skriver om i tidningarna just nu.

Elvira röjde förstås runt som en tok med de andra hundarna, i synnerhet med corgivalpen Ella. Tyvärr verkar det som om hon sträckte sig eller gjorde sig lite illa under leken för i slutet av promenaden såg hon aningen låg ut med svansen nedfälld. När Theo på kvällen skulle på ultraljudsbehandling fick Elvira följa med och bli känd och klämd på. Hon reagerade lite på ländryggen, precis som jag misstänkte, så nu får hon ta det lite lugnt ett par dagar.

Theo har också sett lite struttig ut ett tag och han som har varit så oförskämt fräsch de senaste behandlingarna visade på lite smärta. Inget allvarligt men dock. Skönt för honom att få en genomgång.

Inga kommentarer: