1 december 2011

Resa igen

Sitter på tåget hem från Stockholm. Kom med ett tidigare tåg än planerat men det var lite knöligt med biljetten. Gick in på SJ-butiken på Centralstationen för att boka om men kön var oändlig. Det var däremot inte tiden jag hade på mig. Tänkte då att jag kunde boka om via datorn. Gjorde ett försök men priset diffade på 15 kr och för att kunna betala det var jag tvungen att ha kortdosan. Den springer inte jag omkring med i fickan så vad gör man då? Jo, man springer till tåget och hoppas att man ska få tag på tågvärden för att se om det går att fixa bytet på tåget. Frågan är bara vart man hittar honom/henne? Såg inte röken av någon sådan så jag gick på tåget och hoppades att det skulle gå att lösa. Det gjorde det också tack och lov.

När jag är på Stockholms Central förundras jag alltid över alla människor. Ett pendeltåg/tunnelbanetåg kommer in. Människor väller ut. Det verkligen kryllar av dem. De går i flock åt samma håll. Stressade självklart. Det gäller att man står på rätt sida i rulltrappan så de som är ännu mera stressade kan rusa förbi. Oj vad man ställer till det om man väljer fel sida. Det framgår klart och tydligt vilka som är lantisar:). Jag blir lite full i skratt när jag ser allt det här. Vilket konstigt liv vi lever, vi människor. Nu längtar jag hem. Imorgon är jag ledig. Det ska bli riktigt skönt.

Inga kommentarer: