30 november 2011

Snöfritt

Jag har blandade känslor för det varma vädret. Jag tycker det är skönt att det inte är svinkallt. Jag tycker det är toppen att det är bra väglag. Jag älskar att kunna träna utomhus trots att det snart är december. MEN...snön gör livet lite ljusare, lite vackrare, lite renare och ger ju dessutom klart mera julstämning. Vi kan väl hoppas på barmark ett tag till, men till jul får det gärna komma lite snö och kyla.

Trots flertalet plusgrader kändes det oerhört kallt idag, och just den dagen blev det rallylydnadsträning utomhus. Jag hade varit på kundbesök under dagen och tackat nej till träningen men vi blev klara tidigare än planerat och jag blev jätteglad för då skulle jag ju trots allt hinna vara med. Tyvärr visade det sig att vi inte kunde vara i ridhuset pga något byte av belysningen. Och ingen hade bemödat sig med att meddela det till oss!

Istället blev det träning på Stadium Arenas parkering. Det var inte särskilt roligt för det blåste svinkallt och jag hade inte klätt mig för att vara utomhus. Körde bara två varv med Theo och gick sedan en kort promenad. Det blev inte riKtigt som jag hade tänkt mig. Men sånt händer. Hoppas nu bara att vi kan vara med vid nästa tillfälle.

Inga kommentarer: