14 december 2011

Rallylydnad

Det här blev ingen ledig dag för min del. Var tvungen att jobba men jag får vara ledig på fredag istället. Fast så mycket ledigt blir det inte då heller för då ska det köpas julklappar.

Har varit på årets sista rallylydnadsträning. Tog med båda hundarna. Egentligen är det ju Theos träning men även Elvira behövde göra något. Banan idag var ganska svår. I alla fall för mina otränade hundar. Det var väldigt många sitt, sitt och sitt igen. Elvira började duktigt men efter en liten stund kändes det som om hennes entusiasm tog slut. Sittkommandot är inget hon tycker är roligt, och när det återkommer gång på gång tar det liksom glädjen ur träningen. Ska vi köra rallylydnad måste jag börja om med hennes sitt-träning så att hon tycker att det blir askul. Dessutom ska jag förstås träna in en eller några skyltar i taget och inte köra på i en hel bana med en hund som inte har lydnadstränat alls. Hur knäpp får jag vara egentligen?

Theo då, ja så värst rolig att träna med var inte han heller. Jag vet inte vad som har hänt med honom men han gör lite som han vill allt som oftast nu för tiden. Han stänger liksom av och bryr sig inte om vad jag säger. Vet inte om det är åldern eller om jag helt enkelt har blivit lite slappare med honom.

Så till dagens outfit - 14 december

Elvira i brunrutigt ulltäcke. Samma tyg som Theo har visat förut fast på det här täcket har jag lagt lite mera tid och kraft, typ sytt på kantband så det ska se lite mera arbetat ut. Det här är nog det täcke hon tycker minst illa om.

Inga kommentarer: