22 december 2011

Förgiftad?

Theo, min Theo, matfixerad till max. Han hittade två stora chokladtomtar åt upp en och en halv. Han har förstås ätit choklad förr utan att bli dålig men den här gången var det en klart större mängd. Läge för oro.

Slängde ut en fråga på Facebook för att få några tips om vad man kan göra och fick både därifrån och från en veterinär tips om att ge honom salt för att få honom att kräkas. Det gjorde jag och som han har kräkts. Mängder. Chokladen har kommit upp i alla fall.

Men salt var kanske inte den bästa lösningen trots allt. Han har druckit och kräkts och druckit och kräkts i stoooora mängder. Saltförgiftad? Ringde Strömsholm och nu får han inte dricka alls på en och en halv timme. Om han inte kräks under den tiden ska han få en liten mängd vatten och sedan får han vänta lika länge igen innan det är dags för nästa lilla dos vatten. Hoppas nu bara det hjälper. Det är långt till Strömsholm... Och nu kräktes han igen:(.

Skönt att vara ledig imorgon. Och inte bara imorgon förresten. Tio lediga dagar, sedan två arbetsdagar och så fem lediga dagar till. Så ljuvligt. Fick julklapp från jobbet. Presentkort på Media Markt. Perfekt. Det lär inte bli svårt att hitta något där. Dessutom fick jag en marsipangris:). Tack mina kära chefer!


Dagens outfit - 22 december

Theo i Back on Track. Passformen är verkligen inget vidare men trots det gillas det skarpt. De nya Back on Track-täckena har en dragsko som gör att man kan dra åt det lite runt halsen, vilket gör passformen mycket bättre. Tyvärr har Theo den gamla sorten utan dragsko. För en frusen hund är det här det bästa ur värmesynpunkt. Den helande effekten Back on Track ska ha har jag inga åsikter om. Kan inte påstå att jag har märkt någon skillnad, men jag använder normalt sett inte täcket på det viset heller.

Inga kommentarer: