5 november 2011

Rättvik, dag ett

Klockan ringde 05.00 och det var bara att gå upp direkt. Ingen tid att snooza precis när banvandringen började kl 06.10. Agilityklass lag började för min och Elviras del. Vi var bara tre så för att ha någon chans var alla tvungna att komma i mål. Första hunden gick runt men fick 10 fel. Elvira startade som nr 2 och nollade trots ett halvdåligt lopp. Tyvärr blev det disk för sista hunden så det blev inget resultat för laget.

Sedan var det hopplag. En askul bana och jag var laddad till tusen. Ända tills första hunden diskade sig på andra hindret. Mitt fokus försvann som i ett trollslag och vi gjorde ett katastroflopp och diskade oss.

Sedan blev det individuella lopp och vi började med hoppklassen. Ett nollat lopp!! Jättekul även om tiden naturligtvis inte skulle räcka så långt. Det blev i alla fall inga tidsfel. Vi kom på 25e plats. Men så här är det nu. Vi tävlar mot de bästa och då måste vi bli mycket bättre om vi ska ha någon chans.

Sista agilityloppet gick riktigt bra. Förutom att jag sprang mot fel hinder på ett ställe vilket resulterade i en vägran. Här bestämde jag mig ändå för att samla ihop mig och avsluta bra och det gjorde vi.

Generellt har det varit väldigt trevliga och ganska lätta banor. Ganska skönt så här i början av klass 3. Det tråkiga med den här dagen är att jag har tappat rösten. Vet inte om det beror på allergi (förmodligen) eller att jag har ont i halsen. Vad är hönan och vad är ägget, typ?

Hoppas på en riktigt positiv dag imorgon också.

Inga kommentarer: