12 november 2011

Gymnasiemässa

Dottern väckte mig imorse och meddelade att hon ville att jag skulle följa med på gymnasiemässan. Ok, det var bara upp och hoppa och göra sig i ordning. Massor med folk var det. Trångt och hög ljudnivå gjorde det svårt att få kontakt och ställa frågor till de representanter som var där. Vi gick i alla fall runt och kom fram till att Haga (Samhäll), De Geer (Musik) eller Kungsgård (Ekonomi) var mest intressant. Får passa på att besöka de olika skolorna när de har öppet hus lite längre fram.

Sedan gick vi en sväng på stan innan vi åkte hem igen. Köpte ett par svarta byxor som jag ska ha på mässan nästa vecka. Efter att ha ätit tog jag och hundarna en promenad i skogen. Det var lite trollskt där idag. Dimmigt, murrigt och frostigt men ändå ganska mysigt.

1 kommentar:

Linda, Inez å Drömma sa...

Minns vilken ljudnivå och trängsel det var på gymnasiemässan huh... Om jag skulle välja idag skulle jag nog slå till på Samhäll/mediainriktning, den verkade kul!