13 november 2011

Vilken massa kalas

Började dagen med att klippa Theo. Han måste ju vara snygg idag när det är hans 12e födelsedag. Inte för att han uppskattade behandlingen precis. Den uppmärksamme ser också på bilden att nos och tassar inte blev riktigt klara... Fin blev han i alla fall min underbara lilla galna pudelprins. Tänk att han fyller 12 år. Vad tiden springer iväg.

Springer iväg gör nog tiden även för Göta som fyllde 100 år i veckan och som blev firad både då och idag. Inte för att hon är riktigt lika alert som gubben i boken 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann, men pigg är hon allt. Och glad verkade hon bli över uppmärksamheten.

Firad blev också sambon av barnen. Det är ju faktiskt Fars dag. Vi gör inga stordåd av mors respektive fars dag, men någon liten present brukar det bli.

Ett litet besök hos min mor har vi också hunnit med. Var så nyfiken på att se hennes nya kök. Jättefint blev det och nu är jag hur sugen som helst på att renovera vårt kök. Det skulle verkligen behövas, men jag vet hur mycket jobb det är och själva jobbet är jag inte riktigt lika sugen på. Men någon gång ska vi väl slå till.

Inga kommentarer: