14 september 2011

Må-bra-dag

Har haft en sådan där härlig må-bra-dag som gör att man känner sig glad ända in i själen. Började dagen med agilityträning. Vi skulle ha varit hos Catharina men eftersom hennes bana ligger på ett öppet fält och det blåste väldigt mycket valde vi att vara på Bruksa istället. Det var helt rätt val för planen där ligger så skyddad att man knappast märkte av blåsten. Det blev ett riktigt lyckat träningspass. Elvira fick röja runt och leka lite innan vi startade och det gjorde att hon var lite lugnare och mera fokuserad när vi skulle träna.

Efter träningen åkte jag hem och fixade lite med förberedelser inför tävlingen på söndag. Sedan var jag tvungen att åka till tippen och slänga skräp för hela min bil var full. Planen var ju som sagt att vi skulle ha varit hos Catharina och på vägen dit passerar man tippen... De är verkligen service minded på det stället. Kommer nästan springande och hjälper till att lasta ur skräpet. På hemvägen fick jag för mig att åka till Klarsjön för att gå en sväng med hundarna.

Där mötte jag två av barnens kusiner med deras farmor och styvfarfar. Trevligt sällskap gjorde promenaden ännu bättre. Vi strosade sakta framåt och de visade vägen till Svartsjön som ligger i närheten. Vi hittade svamp så för första gången i mitt liv har jag plockat trattkantareller:). På tillbakavägen stannade vi vid stranden och barnen och hundarna lekte vid strandkanten. Theo tyckte livet var riktigt härligt och badade ända upp till magen. Sedan röjde hundarna runt i sanden och när vi kom hem var Theo både blöt och sandig. Det blev att stoppa in honom i duschen. Det kanske han inte uppskattade lika mycket. Men nu har jag en fin och fräsch hund och det uppskattar jag.

Inga kommentarer: