11 september 2011

Hjälp, vi är i trean!!

I morse tog jag med Elvira och åkte till Oskarshamn för att tävla. Jag var länge tveksam till om jag skulle åka eftersom ingen annan av mina agilityvänner skulle dit. Det blir ganska dyrt att åka på egen hand. När det visade sig att tävlingen inte startade förrän kl 10.00 och vädret såg ut att bli helt ok valde jag att åka ändå. Det är jag glad för.

Vi började med hoppklassen, som var en rolig fartig bana, och jädrar vad vi sprang. Lite svajigt var det då hon inte riktigt drog på egen hand som jag hade velat, men jag hann med och kunde visa henne. Vi gick nollade i mål och hade en bra tid så jag kände mig jättenöjd. Det visade sig räcka till vinst, pinne och uppflyttning. Oh, my God, vi är i trean i hoppklassen nu. Jag har inte tävlat med någon egen hund i trean tidigare så det ska bli extremt spännande och utvecklande hoppas jag.

Tyvärr gick inte agilityklassen lika bra. Elvira var taggad till tusen och flög över kontaktfältet på A-hindret. Då blev jag irriterad och tog föstås om = disk. Sedan slarvade jag oss igenom resten av banan. Tänk att det ska vara så svårt med de där jädra kontaktfälten. Men, men, jag är som sagt väldigt glad att jag valde att åka idag. Det var klart värt resan:).

Inga kommentarer: