28 juli 2011

Söderköping


Tänk vad sällan man upplever sin egen stad. Visserligen brukar vi promenera längs kanalen och titta på folk men det är inte så jätteofta vi äter på någon av restaurangerna och det är väldigt sällan jag går in i någon av affärerna (utöver mataffärerna). Idag har jag och mina bästisvänner haft en mysig dag och umgåtts. Vi började med lunch på Maritime. Tur man inte var på jobblunch för det tog extremt lång tid innan vi fick menyn respektive maten. För oss spelade det inte så stor roll, vi ville ju bara sitta och prata och ha det trevligt.


Sedan strosade vi runt på gatorna och kollade lite i affärerna. Glass blev det också. På bästa stället, Konfekthörnan. Idag valde jag smakerna rom russin och apelsin. Stackars turister som stod i jättelång kö utanför Smultronstället, som förstås också har god glass, men inte riktigt lika god. Måste gå dit någon dag och äta menyglass, men det får bli när turistsäsongen lugnat ner sig.


Sedan satt vi på en bänk och pratade och tittade på folk innan jag kände att jag var tvungen att dra mig hemåt. Har en del att baka till sonens födelsedag. Inte många dagar kvar att styra med detta. Helgen som kommer åker jag till Gagnef Floda och tävlar. Nästa veckar börjar jag jobba och mamma ska flytta så då blir det fullt upp. Fredag och lördag ska vi paddla och på söndagen fyller han år.

Inga kommentarer: