28 juni 2011

Så blev det inte

Idag skulle det ha varit fest, i alla fall kalas och stort firande. Mormor skulle ha fyllt 80 år. Men så blev det inte. Tyvärr. Istället åkte jag till Minneslunden efter jobbet tillsammans med min mor och hennes man. Jag har aldrig varit där förut trots att både min morfar och min gammelmormor och några andra släktingar finns där. Jag är inte mycket för att gå till kyrkorgården. Jag känner inte något behov av det vanligtvis. Jag tänker på och ibland pratar med "mina" döda vid andra tillfällen och på andra platser. Men idag kändes det bra att gå dit. Det var vackert och fint och faktiskt inte så jobbigt. Jag hoppas det är fest i himlen. Ett stort baluns med alla släktingar och vänner. Jag hoppas de har riktigt roligt. Jag kan höra min morfar hålla tal och skåla. Jag kan höra deras skratt och glada röster. Jag tänker på dig mormor. Och jag tänker på alla er andra däruppe. Massor med kramar från mig.

Inga kommentarer: