28 maj 2011

Vi vann i Väsby

Kl 07.30 åkte Carina, jag och Lotta till Väsby BK. Vi kom i god tid innan vår första klass skulle starta. Alltför god tid skulle det visa sig. Vi kan väl säga att det inte var den snabbaste tävlingen jag har varit på och det hade räckt om vi hade startat vid 10-tiden hemifrån. Jaja, nog om det, jag är glad att det anordnas tävlingar så jag vill inte gnälla. Kan väl bara nämna att vi inte var hemma förrän vid 21.30-tiden...
















Elviras och mitt första lopp var agilityklass 1. Det visade sig vara en riktigt superenkel och fin klass 1-bana. Aldrig kommer det nog vara en sådan perfekt bana för mig och Elvira igen. Inget krångel, inga bakombyten, bara att ösa på. Kontaktfälten gick vägen = mycket positivt, Elvira öste på = toppenbra, slalomingången funkade inte = inte lika bra. Summan av karedemumman blev fem fel. Jag kände mig faktiskt riktigt nöjd och glad när jag gick i mål och inte besviken trots de snöpliga felen.



Hoppklass 2 var inte heller särskilt svår utan en mycket fartig bana. Lite strulig mot slutet bara. Elvira körde på och jag försökte verkligen tänka på att jobba varje hinder. Mina placeringar var inte de bästa i slutet av banan men vi löste det. Och vi löste det så bra att vi vann!!!!!!! Vi tog en pinne, vi tog en pinne och jag är så lycklig, så lycklig. Lotta och Lissie nollade också, kom på andra plats och tog en pinne. Snyggt jobbat av Söderköpings BK.



Här kommer filmer från Carinas och Lottas lopp.

Lotta och Malva Agilityklass 1
Carina och Kajsa Agilityklass 2
Carina och Kajsa Hoppklass 2
Lotta och Lissie Agilityklass 2
Lotta och Lissie Hoppklass 2

3 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Snyggt jobbat (allihop)! Grattis!

Caroline sa...

Jag tycker det är så kul och bra när du lägger upp filmer =) Man lär sig mycket som nybörjare att titta på filmerna.
Jag bli imponerad och ännu mer taggad att kämpa och köra agility =) Ni är en bra inspirations källa!!
Stort Grattis alla =)

Maria sa...

Tack för grattisar:).

Jag hoppas verkligen du jobbar på med agilityn Carro för jag ser verkligen fram mot att ni ska komma ut på tävlingsbanorna. Jag är 100% säker på att ni kommer bli lika superduktiga på det som ni är på lydnaden!