29 maj 2011

Kursavslut på riktigt

Nu har vi varit med fortsättningskursen och tävlat på Catharinas Agilitycenter. Ett perfekt avslut på kursen. Det är toppen att få prova på att tävla under lite lagom kravlösa förhållanden. Dessutom är det bra att få träna någon annanstans och testa på andra hinder. De var så duktiga, våra kursare. Jag är så stolt över deras insats och jag tror allihop åkte därifrån och tyckte att det hade varit en rolig och lyckad dag.

Elvira fick också starta och gjorde ett fantastiskt lopp i agilityklassen. Ett fartigt nollat lopp som satt riktigt fint. Även i hopploppet gjorde hon en bra insats men där krånglade slalom. Det var i alla fall bra för oss att få träna på banor med fullt ös.

I hoppklassen hade jag också förmånen att få köra min favoritsheltie Milla. Annika var förkyld och kände att hon inte riktigt hade orken att springa alla lopp med sina båda hundar. Det är konstigt det där att man kan gilla vissa hundar lite mera än andra. Milla är söt som socker och det kanske är därför jag tycker om henne. I alla fall hade hon riktigt bra tryck. Tyvärr schabblade jag bort henne i slutet av banan, men det är inte helt lätt att köra någon annans hund och jag tror det var ungefär ett år sedan jag körde med henne sist. Kul var det i alla fall. Nu blir det en tur hem till min mor för det är ju faktiskt Mors dag idag.

Inga kommentarer: