8 maj 2011

Tävling Söderköpings BK

Ännu en tidig morgon och dags för vårens hemmatävling. Som alltid nervös för att det tekniska ska strula. Vad jag önskar att jag inte behövde ha det ansvaret. Jag satt igår kväll och strulade med internetuppkopplingen eftersom jag hade glömt det mobila bredbandet på jobbet. Tur man har en bra telefon att koppla upp sig genom istället. Det funkade så bra så och jag är glad för det. Vi hade toppenväder, bra domare och roliga banor. En bra dag helt enkelt. Hoppas deltagarna var nöjda också.

Resultatmässigt då? Agilityklassen gick....jättebra.....förutom att Elvira ramlade av kontaktfältet på balansen. Har ni hört den förut? Men hon ramlade faktist, inte hoppade. Inte för att det hjälper men så var det. Jag tog inte om utan körde på och resten av loppet gick asbra. Snabbt också. Mediumklassens snabbaste tid. Attans på den femman. Det räckte till en andraplats. Hoppklassen är det inte mycket att säga om. Den gick åt skogen. Vi diskade oss på fjärde hindret, fel tunnelingång. Sedan var det fullt ofokus och resten av loppet gick precis lika dåligt. Nästa helg åker vi till Linköping för ett agilitylopp.

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Lika synd på Elviras kontaktfält som att vi hade en pinne för mkt i slalomet ;) Men vi tar't nästa gång!
Grattis till placeringen!

Maria sa...

Ja, nästa gång tar vi en varsin pinne:). Linköping?