7 maj 2011

Nehej, det gick inte

Pigg som en lärka var jag inte imorse, men jag gick upp ändå och åkte till Västerås för två agilitylopp i klass ett. Med gårdagens fantastiska upplevelse i kroppen hade jag stora förhoppningar på att äntligen kunna ta den sista agilitypinnen. Men nej, det gick inte den här gången heller.

I första loppet diskade vi oss på slalomhindret. Nog för att vi inte är superbra på slalom men vi har aldrig diskat oss på det. Det var en 90 graders ingång och man kom i full fart så den var inte lätt på något sätt, men hur jag än försökte tycktes inte Elvira uppfatta första pinnen. Min målsättning var också att köra så det ryker och det gjorde vi. Det funkar kanske i hoppklass, men inte lika bra i agilityklass. A-hindret flög hon över i ordets rätta bemärkelse och landade inte förrän på nedfarten. Det var ju i och för sig bra för då blev det inte fel där, men det kanske inte är riktigt så vi ska gå tillväga.

I andra loppet klarade vi oss från att diska oss men fick en massa fel, bl a missade hon UPPFARTEN på balansen. Det brukar vara vanligt bland large-hundarna, men kanske inte lika vanligt i medium. Nåja, vi hade i alla fall tur med vädret...

Imorgon är det bara på't igen. Då är det hemmatävling.

Inga kommentarer: