28 april 2011

Gipsfri

Har varit på vårdcentralen och tagit bort gipset. Gud vad skönt. Fatta hur underbart att kunna tvätta båda händerna ordentligt och att kunna duscha utan en plastpåse på armen:). Fast det kändes rätt konstigt när de tog bort det. Armen blev så lätt och kändes skör på något sätt. Känsliga jag blev förstås svimfärdig som vanligt. Blev att lägga sig på en brits tills det kändes bättre. Haha, kan inte annat än skratta åt mig själv. När jag sedan skulle gå till bilen fick jag stanna och sätta mig två gånger för jag var alldeles svimfärdig igen och det susade i öronen. Varför blir det sådär?

Var också på besök hos arbetsterapeuten och fick lite övningar för att jag ska få tillbaka full rörlighet. Inte för att den var särskilt begränsad men just rörelsen att böja handleden uppåt och nedåt gör fortfarande ganska ont så den får jag träna lite på. Men jag ska ta det lugnt en vecka till och använda stödskena eftersom de tog bort gipset lite tidigare än planerat.

Inga kommentarer: