27 april 2011

Fönsterputs

Det är så fint hemma nu med alldeles rena fönster. Som jag skrev en annan dag så lejde jag bort den här vårens fönsterputs och det var jätteskönt även om jag var lite lagom sur när de kom två timmar senare än planerat. Fort gick det i alla fall när de väl kom igång. En hel del jobb medförde det ändå för mig med nedtagning av gardiner och sedan uppsättning igen. Dessutom jobbade de inte alltför hårt med fönsterbräden, målning runt omkring osv.

En tur till Bruksa blev det också framåt kvällen. Ingen kurs idag då det hölls en föreläsning om inlärning för kursarna. Alltså tid för egen träning. Det blev en övning som vi ska ha med på ett kurstillfälle längre fram. Det är alltid bra att själv prova övningarna så de blir som man har tänkt sig. Jag måste nog medge att det var lite klurigt, men helt klart bra. Blind-/framförbyten var det vi tränade på och det kan man väl aldrig få för mycket av.

Det var inte bara vi som var vid Bruksa och tränade. Även Räddningstjänsten gjorde ett pass där. Dock utan hundar...

2 kommentarer:

ann sa...

Det var jättekul i dag!!

Maria sa...

Ja, det är härligt att kunna träna när man vill och vad man vill:)