26 februari 2011

Melodifestival igen

Ännu en lördag med Melodifestivalen:). Jag förundras över hur dåligt det där mellansnacket där man presenterar artisterna är. Vem har hittat på något så otroligt fånigt? Läste någon recension i en tidning där de tyckte det var roligt. Ja, ja, smaken är definitivt delad.

En annan sak jag undrar över är hur det kan komma sig att det numera verkar vara väldigt kortvuxna män som är programledare? Eller är det kanske så att programledarkvinnorna är extremt långa? I Let's dance är David Helenius typ huvudet kortare än Jessica Almenäs och i Melodifestivalen är situationen mellan Richard och Marie densamma. Är det bara viktigt att kvinnorna är extremt vackra och långbenta? Både Jessica och Marie skulle vara jättefina även om klackarna på skorna vore aningens lägre och då skulle killarna slippa se ut som dvärgar och proportionerna skulle vara mycket bättre. Haha, ganska oviktigt, jag vet, men jag har inte kunnat undgå fundera lite över det i alla fall.

Och när jag ändå är ingång och klagar så undrar jag faktiskt vad Lasse Stefanz gör i Melodifestivalen? Jag tycker dom verkar lite trötta, minst sagt.

Inga kommentarer: