18 december 2010

Nej, det blir inte av

Det går helt enkelt inte att få till någon parning på det här löpet. Jag har ingen möjlighet att åka till Mariefred på julafton och/eller juldagen. Och uppfödaren kan inte få till det heller. Vi måste alltså skjuta på det. Frågan är bara när det passar minst dåligt. Om det blir som vi tror kommer hon löpa någon gång i juli nästa gång. Gången efter det borde det i så fall bli i februari. Det blir alltså en förlorad höst eller en förlorad vår tävlingsmässigt. Jag tror faktiskt att det är värre att förlora en höstsäsong för då brukar det vanligtvis vara mest tävlingar.

En fördel blir det dock med denna förskjutning och det är att om vi tar kullen i februari 2012 så blir det bara den enda. Mer hinns inte med innan hon fyller 5 år, och då mina vänner, är hon äntligen min. Bara min! Eller kanske familjens då om man ska vara nogräknad:).

Inga kommentarer: