13 september 2010

Söndagens tävling i Oskarshamn

Efter att ha kommit hem vid 2-tiden på natten efter Lisebergsbesöket och sovit ett par timmar var det dags att stiga upp och göra sig i ordning för avfärd till Oskarshamn. 05.30 kom Carina och Lotta och hämtade mig och hundarna. Oj, vad trött jag var. Försökte sova lite i bilen så jag var väl inte sådär jättesocial med vännerna.

Dagen började med agilityklass 2 så det blev Stella som fick inleda. Hon gjorde ett jättefint lopp, nollade och hamnade på 5e plats. Tyvärr räckte det varken till pinne eller pris. Men bra var det. I den andra agilityklassen, som var betydligt svårare, gick det inte riktigt lika bra. Fick lite fel och en mindre bra placering. Sedan var det Elviras tur i agilityettan. Ville så gärna att det skulle gå bra, men det gjorde det naturligtvis inte. Hon tog dock kontaktfältet på balansen vilket jag är jättenöjd med. Sedan strulade det lite och jag tappade fokus och sprang fel väg så det blev disk.

Efter agilityklasserna blev det en stunds välbehövlig vila för mig och hundarna. Jag passade på att lägga mig en stund och halvsova. Hoppklasserna bjöd sedan på en del svårigheter så det blev inga särskilt bra lopp för någon av hundarna. Elvira diskade sig i ena loppet och gick i mål med en del fel i det andra. Stella diskade sig inte i något lopp men fick en del fel. Trots detta hamnade vi på en andraplats i sista loppet och fick både pris och rosett. Att vi i det loppet hade drygt 15 fel säger kanske en del om svårighetsgraden.

Inga kommentarer: