19 september 2010

Lagtävling Stockholm Södra

Snabb omladdning från gårdagens bottennapp. Lagtävling i Stockholm. Tre av fyra lagmedlemmar på plats. En saknades pga löp. Agilityloppet började med två diskade lagmedlemmar. Som sista startande kunde jag alltså gå in och köra helt kravlöst för hur det än gick för oss så kunde det inte leda till något resultat för laget och ej heller för oss personligen. Jätteskönt faktiskt. Banan var lite lurig men rolig. Kontaktfälten på A-hindret och balansen gick jättebra. Gungan hoppade hon av aningens för tidigt så vi fick en femma. Sedan provade jag ett bakombyte vid en tunnel och fick en femma där med men i övrigt gick hon fint.

Hopploppet startade på samma sätt med två diskningar så även här kunde jag och Elvira gå in och köra vårt eget race. Lite strul i en svår start gjorde att vi drog på oss några fel och sedan slarvade jag vid en tunnel så vi fick en vägran men loppet var rätt ok.

Resultaten till trots är jag väldigt nöjd med dagen. Vi fick köra två lopp helt utan resultatkrav och vi kunde gå i mål utan några känslor av besvikelse. Jag kunde bara vara glad och berömma min fina hund som ju dessutom varit lagets bästa hund:). Berömmer ordentligt gör jag förstås alltid men säkert känner hon när jag inte är supernöjd hur väl jag än försöker dölja det.

Inga kommentarer: