4 september 2010

Agility i Flen

Satte klockan som en vanlig vardagsmorgon, alltså 05.30. Snoozade ett par gånger och tvingade mig sedan ur sängen. Trött. Duschade, klädde på mig, åt frukost och fixade det sista inför tävlingen. Gick en kort promenade med hundarna och "lastade" in dem i bilen som för övrigt var fullpackade med allt jag skulle ha med mig. Satte mig själv i bilen och vred om nyckeln för att starta den. Weoweoweo... En gång till. Weoweoweo.... Nämen, vad faan. Bilhelvetet vägrade starta. Vad göra?

Lasta över allt i Peugeoten kanske? In och fråga sambon om han hade några planer för dagen som inkluderade bil. Inga speciella. Tur för mig. Bara att lasta över allt. Lite sen iväg körde jag till Norrköping för att hämta Stella och sedan gick färden vidare mot Flen. Lyckligt framme, faktiskt i tid, var det dags för urlastning och släpande av grejor till tävlingsplanen. Satte upp tältet och det funkade. Helt ok alltså för de 200 kronorna.

Hur det gick med tävlingen? Nja, sådär kan man väl säga. Elvira startade med sitt agilitylopp, alltså det lopp där jag så gärna vill ha resultat och ta sista pinnen. Det verkar som förgjort för varje tävling hoppar hon kontaktfältet på balansen. Skittråkigt. Vi tog om och då blev vi förstås diskade. Resten av banan gick rätt bra.

När det var dags för klass 2 blev det körigt. Banvandringarna för Stellas agilitylopp och Elviras hopplopp gick direkt efter varandra och båda klasserna startade ungefär samtidigt. Stella var först ut och hon var seg som sirap. Fattade inte varför och kände mig nästan orolig att hon inte mådde bra. En rivning och efter det provade jag ett framförbyte som jag inte skulle ha gjort om hon hade varit felfri. Det gick inte vägen så totalt 10 hinderfel. Stressade iväg efter Elvira som skulle starta nästan direkt och hennes hopplopp gick fint fram till slalom. Hon hade massor av fart och gick in rätt men redde inte ut det sedan. Började om och då gick hon ur i slutet. Gjorde om igen och sedan gick resten av banan bra. 5 hinderfel fick vi där och massor av tidsfel.

Stella avslutade med mycket mera fart än i det första loppet. Nu kände jag igen henne. Tyvärr fick vi en femma då jag tappade henne bakom ryggen vid ett byte och hon kom fel inför en tunnel som blev en vägran. Synd på ett för övrigt fint lopp.

En underbart fin tävlingsdag var det. Inte så jättemycket hundar vilket gjorde att dagen inte blev så lång. Skönt. Annette har filmat loppen så förhoppningsvis kommer de ut lite senare. Jag glömde min videokamera hemma:(.

Inga kommentarer: