19 augusti 2010

Prisade insatser



Årets Kanaletta är över och fina flickorna var jätteduktiga idag. Stella som inte har tävlat eller tränat på jättelänge kändes aningen seg i första loppet som ändå gick väldigt bra. Fick en 5a i ingången till slalom pga att hon först satsade mot ett annat hinder och då kom helt fel i ansatsen till slalomet. I hopploppet gick hon lite rappare och vi nollade och hamnade på 3e plats. Så nöjd.

Elviras agilitylopp gick jättefint. Tyvärr en vägran på ett hopphinder där hon inte gick ut från mig som jag hade tänkt. Hopploppet resulterade också i fem fel men jag är jättenöjd ändå för banan var väldigt snabb (och Elvira med) men det var inte jag. Alltså hann jag inte med att visa ordentligt vilket såklart gjorde att vi fick en vägran där med. Loppen räckte till två tredjeplatser. Dessutom placerade vi oss 4a respektive 5a i de sammanlagda resultaten. Många rosetter och mycket hundgodis blev det:).

Missade tyvärr RixFM-festivalen. Dottern var där men sa att det inte var så jättebra artister så det kanske inte gjorde något. Det brukar i alla fall vara kul att kolla på folk och glida runt lite. Får se om vi åker in någon annan kväll nu under Augustifesten.

Inga kommentarer: