6 juni 2010

Lite här och där

Blev lite av varje den här dagen. En sväng i skogen, en sväng på stan, en sväng på födelsedagskalas. I skogen träffade jag en karl med en lös Jack Russel. Jag hörde hur han flera gånger förmanade hunden att gå bredvid honom, men inte troligt att han skulle göra det med en höglöpande Elvira i närheten. Nejdå, hunden kom glatt springande till oss varvid jag motar undan honom och talar om för mannen att jag har en höglöpande tik. Han brydde sig inte nämnvärt utan svarade bara att det inte var så farligt. Nej, farligt är det väl inte precis men jag tror kanske inte att Elviras uppfödare skulle bli så jätteglad om jag ringde och berättade att en liten russel hade satt på henne:).

2 kommentarer:

Sofia sa...

Svara kallt nästa gång att det kan bli rätt dyrt för honom om hans lösa hane sätter på din kopplade tik. Då det är en avelstik så aborterar man inte utan att han får stå för bortfallet av inkomster för en förlorad valpkull, dvs (och så tar man i lite) 15.000x 6 valpar samt samtliga utgifter för bastardkullen.

Lovar dig att han raskt infångar den pilska "juck"-russeln.

Maria sa...

Det ska jag komma ihåg till nästa gång:).