17 april 2010

Ingen tävling

Nej, det blev ingen tävling för mig och Elvira idag. Har inte sovit mycket alls den här natten för Elvira har varit jättekonstig. Hon har inte haft någon ro i kroppen utan bytt plats hela tiden och kliat sig massor. Jag gissar att det är det förb...ade fästinghalsbandet som spökar. Jag vet att Theo betedde sig konstigt när han hade ett på sig för några år sedan. Och just det där kliandet på halsen känns igen. Hon har i och för sig inte haft det på sig sedan i förrgår så det kanske beror på något annat, men det blir nog att bada av henne och hoppas att hon snart mår bättre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad synd då. Har tänkt på er under dagen och undrat om du åkte. Jag har pracis badat Malva och ska sätta på henne fästinghalsbandet, men jag väntar till i morgon. Jag ska ju bort i kväll och jag vill ha koll på henne eftersom det är första gången hon har ett sådant på sig. Hoppas att det fungerar lika bra som det gjort på Tilda och Lissie. Men som sagt det är som att välja mellan "pest eller kolera".

Lotta