5 december 2009

Nya däck, tävling, kalas

Det har varit en intensiv dag. Började med lång sovmorgon. Behövdes efter allt hostande och snörvlande under natten. Sedan blev det lite snärjigt när jag skulle hinna till Bilvårdscenter för att byta till vinterdäck på bilen, men det gick. När jag väl kom dit undrade de om jag använde samma bultar till sommar- och vinterdäcken. Det gör jag förstås inte så det blev att ringa sambon så han fick komma ner med rätt bultar. Kände mig som en korkad kärring, dum blondin eller nåt annat liknande:).

På eftermiddagen var det dags för den efterlängtade agilitytävlingen, Adventshoppet, i Valla ridhus, Linköping. Som jag har längtat. Var lite sen förstås när Lotta ringde och berättade att jag hade startnummer 1 i första loppet. Typiskt. Har inget emot att starta tidigt men nummer 1 är lite tråkigt för då måste man gå igång hunden innan banvandring och sedan känner man sig så stressad efter banvandringen. Elvira var jätteduktig. Första gången hon tävlar i ridhus. Har bara tränat några få gånger i ridhus förra året, precis när hon kom till oss. Hon hade inga fel på hindren, men 10 fel för kontakt, dvs att hon hoppade mot mig, och en del tidsfel. Jag är väldigt nöjd med loppet. Banan var ganska enkel men trots det var det många hundar som diskade sig. Konstigt. Vi hamnade på en 7:e plats trots alla fel.

Visste ju inte om jag skulle hinna köra andra loppet men de låg bra till i tidsschemat så jag bestämde mig för att stanna. Bytte till mig startnummer 1 även denna gång som också gick bra förutom att hon sprang förbi platta tunneln när jag inte var tillräckligt tydligt med att hon skulle ta den. Det var något annat fel också har jag för mig, men jag kommer inte riktigt ihåg vad. Har ingen aning om hur vi placerade oss eftersom vi åkte hem direkt efter loppet. Det var så roligt att tävla igen och jag är så nöjd med Elvira. Hon går framåt hela tiden. Hoppandet mot mig är jag säker på kommer försvinna vartefter bara hon blir säkrare så jag känner ingen oro. Längtar redan till nästa tävling, som är på samma ställe den 16 januari.

Åkte hem för att duscha och fixa iordning mig för kompisens sons 18-årsfirande. God mat och dryck och roligt att träffas. Nu är jag så trött så ögonen går i kors. Bäst att hoppa i säng. Nattis.

Inga kommentarer: