25 november 2009

Måste det vara såhär?

Grått, trist och regnigt. Den här novembermånaden har varit tråkigare än någonsin. Idag var det meningen att vi skulle träna på förmiddagen men efter att ha gått morgonpromenaden i spöregn så både jag och hundarna var dyngsura kände jag att inte ens jag är så entusiastisk till agility att jag hade någon lust att träna. Carina ringde och sa att hon kände likadant. Åh, vad synd. Elvira vill och behöver verkligen hitta på något roligt. Får se om det ser bättre ut på eftermiddagen. Nu åker jag och jobbar några timmar istället. Måste vara ledig lite på fredag då jag ska följa med sonen till käkortopeden i Linköping.

Dottern är fortfarande hemma och sjuk. Hon tog influensasprutan i torsdags och blev dålig direkt. Sedan mådde hon skapligt i lördags men efter det blev hon genomförkyld och fick ont i halsen så hon är inte alls på topp. Får hoppas det vänder snart. Själv hade jag tänkt ta sprutan idag, men enligt tidningarna är det visst försenat igen så jag får väl vänta lite till. Egentligen är jag inte mycket för att vaccinera mig, brukar inte bli sjuk ändå, men jag har verkligen inte tid att bli sjuk nu så jag tänkte göra ett undantag. Får väl se hur det går.

Inga kommentarer: