3 november 2009

Jobbiga hundar

Å, vad jag längtar tills Elvira ska sluta löpa. Just nu är Theo rätt jobbig kan man säga. Tätt intill, för att inte säga på, hela tiden. Fast inget ont som inte har något gott med sig. Han är helt klart mera taggad att följa med på promenader. Normalt sett vill han först inte följa med alls och när man väl är ute går han gärna en bit bakom mig och tycker att det är dags att vända hemåt så fort det bara går. Nu går han i rask takt tätt bakom Elvira och det är inga problem alls att följa med:). En annan sak med Theo som stör mig är att han har blivit tjock. Jag vill verkligen inte ha en tjock hund så det måste jag göra något åt snarast. Det blir att köpa seniorfoder light eller nåt. Just nu har han ätit Algguttens foder och det var definitivt första och sista gången för det är sedan han började med det som han har gått upp i vikt.

Har varit lite nyfiken på reaktionerna på tävlingen i helgen så jag har läst runt på olika hemsidor och på agilitylistan. Det verkar som om de flesta tyckte att det var en trevlig och välarrangerad tävling, vilket är roligt att höra, men underlaget var det många som hade synpunkter på. Inte särskilt oväntat dock. Några tyckte det var årets flopp och det känns verkligen tråkigt, men så är det väl, några måste alltid spy galla. Man får försöka fokusera på det positiva istället för att hänga upp sig på det negativa.

Inga kommentarer: