9 september 2009

Träning och en massa ringande


På förmiddagen var vi några stycken som träffades på Bruksa för att träna. Vi byggde upp en rolig klass 3-bana som Catharina hade kört i helgen. Stella gick hur bra som helst och Elvira körde jag bara utvalda delar med. Planen var att bara köra rundbana och framåtbjudning med Elvira, eftersom vi gått lite bakåt i utvecklingen på sista tiden, men det hann vi inte med. Jag är ändå rätt nöjd med hur hon gick idag. Sjukt varmt var det i alla fall. När jag kom hem och tittade på termometern stod den på 27 grader. Inte konstigt att hundarna och jag själv var alldeles flåsiga.

Sedan skulle Nina provträna hos NKIK och då passade jag på att hälsa på min farmor som jag inte har träffat på länge. Träningen gick bra men nu vet vi inte riktigt hur vi ska göra. Ramunder tränade igår och som det ser ut nu så får de kanske ihop ett lag trots allt och då blir det ju väldigt kritiskt om Nina väljer att gå till NKIK. Dessutom vill hon ju helst vara kvar i Söderköping, men det känns väldigt osäkert. Hmm. Ja, ja, det kanske löser sig framöver.

Nu på kvällen har jag lagt lite tid på att ringa runt till gamla klasskamrater från högstadiet. Vi ska ha klassträff i oktober och det är inte så värst många som har anmält sig tyvärr. Camilla och jag bestämde att vi skulle ringa runt till alla och försöka pusha dem att anmäla sig så Camilla har ringt grabbarna och jag tjejerna. Hon har helt klart haft bättre lycka än jag. Antagligen är jag inte så värst bra på att sälja in det här konceptet för alla tjejerna är helt ointresserade. Jättekonstigt tycker jag, för själv ser jag verkligen fram emot att träffa alla.

Inga kommentarer: