5 september 2009

2a, 3a och en pinne i Oxelösund :)


Stella kom 2a i agilityklassen och tog en pinne, jättekul. I hoppklassen blev det en 3dje plats men irriterande fem fel. Jag petade ut henne lite för långt vid ett hopphinder så hon sprang förbi och fick en vägran. Såå synd. Elvira diskade sig i båda loppen:(. Hon var helknasig och sprang framför fötterna hela tiden. När jag kör med henne är det med både hennes och mitt eget liv som insats:).

Måste också få tycka att det var extremt snålt med priser. Vet självklart hur svårt det kan vara att få ihop bra priser, men här fick man bara rosett om man fick pinne, trots att de hade flera rosetter. Dessutom hör det väl till vanligheten att man åtminstone har priser till de som placerar sig på plats 1-3, men inte här. I largeklassen var det tre priser i agility men bara två priser i hopp??? Alltså fick vi tyvärr varken rosett eller pris för vår tredjeplats:(. Inte särskilt viktigt i och för sig, men i alla fall...

6 kommentarer:

Sofia sa...

Hurra!

Ni är så duktiga båda två!!! Förstår att det var retligt med den där femman i hopp, men en pinne i Ag var ju rätt bra utdelning på dagen... ler.

Anonym sa...

Åhhh vad synd att de inte delade ut något litet!
Jag hade varit stolt på 3dje plats ;)

Vad fin din dotter är .
Hur gammal är hon ?
Jag själv har fått läsglasögon...
men det är betydligt billigare;)
Mina 2 mindre barn har både linser och glasögon,, är dyrt det...

Ha en trevlig helg.
Mvh Jenny

Carina o CO sa...

Grattis till pinnen.
Ni är ett riktigt bra team du och Stella. En rosett kan man väl ändå få när man kommer trea
Kram

sandra,nova,freja sa...

Stort grattis till pinnen och till två bra placeringar!!:-D Synd bara att det inte blev någe vidare pris:-(
Det har väl varit lite rörigt i livet ett tag, så jag har inte varit på klubben så mycket:-P Men jag hoppas det börjar bli mer ordning nu;-)

Mikaela sa...

Grattis till Pinne och fina placeringar!
Hejaheja!

Maggan sa...

Grattis till kanon resultat, vilket team ni är - du och Stella!
// kramar Maggan och pudeltjejerna