28 juli 2009

Ännu mera blåbär



En kompis ringde och frågade om jag ville gå en sväng i skogen och det ville jag. Tog förstås med mig en liten bytta om utifall att jag skulle vilja plocka lite mera blåbär, och det gjorde jag:). Idag har vi ätit blåbär och mjölk till frukost och blåbärspannkaka till mat. Ska det vara, ska det vara ordentligt;).

Åkte in till polishuset och sökte pass till barnen. Hade tänkt åka några dagar till Estland på semestern men barnens pass gick ut den 20 juli så det blev inget av med det. Nu har de snart sina pass igen så nästa gång vi vill åka någonstans ska vi i alla fall inte hindras av det.

Har länge retat mig på att fönstren på vår inglasade altan, eller pensionärskuvösen som en del säger, har varit så skitiga att man knappt sett ut genom dem så idag tog jag tag i fönsterputsningen. Orkade bara ta ena väggen så jag får fortsätta imorgon.

Inga kommentarer: