27 juli 2009

Kunde ha blivit del 2 idag men...



...sonen ville inte följa med och plocka blåbär. Annars tyckte jag att vi kunde ha tävlat om vem som plockade mest blåbär på en timme. Sambon, jag och dottern tillsammans med hundarna tog i alla fall en tur till skogen för att plocka lite bär. Hundarna har ätit hur mycket som helst så jag törs inte tänka på hur deras magar ska bli imorgon. Det är helt otroligt hur mycket bär det finns. Jag tror aldrig jag har sett så mycket. På ett ställe blev vi helt förundrade. Blåa bär som liknade blåbär men var lite större och växte nästan i klasar, smakade ungefär som blåbär också men det kändes inte riktigt rätt. Jag tog det säkra före det osäkra och ringde till min mormor och frågade om det finns några bär som liknar blåbär. Mycket riktigt finns det något som heter odon. Tack och lov är de inte giftiga för både vi och hundarna smakade ju av dem...

Paj idag igen. MANGE - du behöver inte oroa dig. Jag kommer nog tyvärr inte nå mitt mål till september;).

Inga kommentarer: