11 juni 2009

Skolavslutning


...och smaskig jordgubbstårta. Först var det dotterns avslutning i S:t Laurenti kyrka. Sedan vidare till "gamla" skolan och avslutning för bästa kompisen. Efter det åkte Theo och jag till Norsholm för ett simpass och när vi kom hem därifrån och hade ätit åkte vi till Skärblacka för att titta på min brorsons första skolavslutning. Där fick vi också smaka den jättegoda tårtan på bilden:). Tänk vilken tur man kan ha med vädret ibland. Det har varit så trist ett tag nu men just idag tittade solen fram.

Måste också berätta om gårdagens agilitytävling i Åtvidaberg. Jag valde att åka för jag trodde det hade regnat färdigt för dagen, men tji fick jag. När Elvira och jag skulle starta regnade det på som bara den, men vad gjorde det. Elvira gick jättebra i alla fall. Vi kom runt en ganska svår agilitybana (typ klass 2) med 5 hinderfel och lite tidsfel. Jag valde att hjälpa henne på gungan genom att hålla emot lite i nerslaget så vi borde ha blivit diskade. Vet faktiskt inte varför vi inte blev det för jag hörde att domaren sa till i sekreteriatet. Mig spelar det ingen roll för något egentligt resultat är inte viktigt. Vi bara tränar. Hopploppet sedan gick ännu bättre. Där gick vi nolla men fick lite tidsfel. Stolt matte:). En femteplats och en fjärdeplats tror jag att det blev.

Stella gick också kanonbra, fast vi diskade oss i båda loppen. Låter kanske konstigt att jag är så nöjd ändå, men det vi diskade oss på var att hon tog egna initiativ, såg linjen och vågade köra på den utan att be mig om lov. Nu var ju banorna ganska svåra och linjen hon såg var inte den rätta men vad gör det? Hon bjuder framåt och vågar köra och det känns kanon.

1 kommentar:

sandra,nova,freja sa...

Vad kul att båda tjejerna gick så bra i Åtvidaberg:-D Grattis!