18 juni 2009

Elvira på Valla djurklinik

Dinosaurien som Elvira åt upp stora delar av i måndags har lyst med sin frånvaro. Eftersom hon inte har velat äta som vanligt och hon kräktes på förmiddagen så ringde jag veterinären i Norsholm. De tyckte absolut att hon behövde komma in men de hade tyvärr inga tider utan hänvisade till Valla i Linköping.

Där fick vi en tid kl 13.30 så det blev att ta ledigt från jobbet, hämta hunden och åka dit. De klämde och kände men hittade inget. De tog röntgenbilder och såg att det eventuellt kanske kunde finnas något i tunntarmen, men det verkade inte vara stopp någonstans. Då gav de henne kräkmedel och efter en stund kräktes hon upp allt hon hade i magen och det var inte lite. Tack och lov kom det upp massor av delar från dinosaurien och jag kände att det var tur att vi kom iväg till veterinären. Trots detta ville de behålla henne tills imorgon för att kontraströntga och vara säkra på att det verkligen inte sitter något i tarmen.

Jag ville verkligen inte lämna henne där men fick inte lov att stanna. Jag blir så väldigt ledsen när det händer mina hundar något och jag har så svårt att lämna dem ifrån mig. Tror alltid att de har det bättre om jag är med. Grät när de sa att jag var tvungen att lämna henne och grät när jag gick därifrån. Har vi riktig tur och allt går bra får jag kanske hämta henne ikväll. I annat fall ska vi ringa imorgon förmiddag för att se hur det har gått. Håll nu tummarna för att inget finns kvar så vi slipper operera. Jag lovar dyrt och heligt att det aldrig någonsin mera ska finnas några sådana leksaker i den här familjen.

Inga kommentarer: