18 juni 2009

Stolt matte



Elvira har fått sin första agilityrosett:). Igår var vi i Åtvidaberg. Det var sista gången på agilitycupen. Elvira gjorde återigen två bra lopp. Det var även den här gången ganska svåra banor men hon är fantastiskt följsam. Vi fick dock några vägringar i första loppet så där blev det disk men i andra loppet gick det bättre och trots 10 hinderfel placerade vi oss på en fjärdeplats. Det säger väl en del om svårighetsgraden. Två fjärdeplatser gav en sammanlagd tredjeplats i cupen så därför fick vi en rosett och något litet pris.

Stella då? Ja, om Elvira var duktig så var det bara förnamnet på vad Stella var. Hon var faktiskt helt fantastisk. Två nollade lopp och hon jobbade och lyssnade så himla bra. I agilityklassen kom vi femma och i hoppklassen trea (lilla rosetten). Jag är så oerhört stolt och glad över båda hundarna.

Theo fick följa med som sällskapsherre. Jag tror faktiskt att han var lite sugen på att starta. Han var pigg och glad och när vi stod i startområdet tittade han på mig och skällde, ett moment som vi brukar göra när det är hans tur. Jag var så sugen på att starta honom i hopploppet men det vore verkligen idiotiskt nu när han är på bättringsvägen. Jag måste försöka inse att han har gått i pension. Innerst inne hoppas jag nog på att han ska bli så bra att han åtminstone kan starta i något hopplopp någon gång ibland, bara för att det är kul.

Inga kommentarer: